Trött

På den senaste tiden har jag varit väldigt trött. Jag kör slut på mig i skolan. Jag jobbar så mycket att pennspetsen går av. Jag är inte och har aldrig varit den personen som busar och gör massa hyss. Jag följer uppgifterna noga och sliter som ett djur. Jag kommer komma långt i livet för jag gör det man ska göra. Jag sitter aldrig med mobilen på lektionerna, är snäll och hjälpsam mot andra och är lugn. Varför? Jo, för att jag vill ha ett jobb, pengar, hus och skaffa en familj. Får jag säga min åsikt? Ta inte illa upp nu. Berädd?
 
Jag fattar ärligt talat inte varför vissa skolkar helt frivilligt för att de inte vill gå till skolan. Det är skillnad mot de som har blivit kränkta. De orkar inte gå till skolan för de vill inte bli behandlade som de blir. Det är en helt annan sak. Ibland kan jag ligga och fundera varför många skolkar från skolan. Man har ingen anledning att skolka. Man måste gå i skolan. Jag kanske låter som en mamma nu, men jag vill att alla ska ha det bra. Jag vill inte se en människa gå utan jobb och pengar. Därför ger jag extra omtanke till barnen i Afrika och dessutom alla andra fattiga människor i denna grymma värld. Barnen får jobba och slita i värmen. Och ni säger att skolan suger? Visst, jag gick inte ofta i min förra skola, men jag hade en anledning. Det var den långa resan och slitet som gjorde slut på mig. Jag hade påsar under ögonen och det kunde mamma se på långt håll. Jag var helt slut. Det är en av anledningarna som finns. Jag fick göra hemuppgifter. Jag ville inte vara hemma men jag hade inget val. Jag hade kört slut på mig helt enkelt.
 
De i Afrika svälter, har inga pengar, inga jobb, inget hus. Föräldrarna har inte råd att skaffa en skola åt barnen. Det är därför det är så mycket reklam om det. Om jag vann 1.000.000 kronor skulle jag ge hälften till min familj och hälften till en fond. Ser ni bilderna de visar? Det ärså  fruktansvärt sorgligt att man knappast kan titta. Så varför tror ni att era föräldrar tjatar på er att gå till skolan? För de bryr sig om dig.
 
Det här var inte tillägnat till alla. Jag behövde skriva av mig lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0