Jag vill få ur mig detta

Ärligt talat så tycker jag att vissa människor borde tänka till lite. Att mobbning ens existerar. Jag var mobbad redan första dagen i skolan, alltså i lekis. Jag blev kallad för saker som tjock. Jag funderade ju såklart varför jag blev behandlad som jag blev av andra. Det var en tjej på skolan som var äldre än mig. Hon behandlade mig som om jag vore smuts. Jag har ett svagt minne av att hon en gång tryckte in mig i väggen. Jag var bara 7-8 år då och kunde inte försvara mig. Hon gav mig också alltid "fingret". Sånt gör man inte. Man skadar inte andra på det sättet hon gjorde mot mig. Det var alltid mig hon var taskig mot. 
 
Jag bytte sedan skola i andra klass. Där var det inte bättre. Där var det en annan tjej som tryckte ner mig och ville få mig att må dåligt. I stortsätt hela livet har jag blivit mobbad. En gång i 5:an, när jag gick hem från skolan, var det några killar som kastade snöbollar, på MIG. Jag bad de att lägga av, men de lyssnade inte. Jag gick bara förbi för jag tänkte att om jag bara går kanske de lägger av. Jag fattar inte varför vissa människor kan tro att de är så coola och skada andra. Lägg av. Det är inte coolt, det är barnsligt. Jag mår psykiskt dåligt efter det jag gått igenom. Jag vågar inte gå bland andra ungdomar längre. Om de hade behandlat mig som en person ska bli behandlad, kanske jag inte skulle vara så rädd att gå bland andra ungdomar. Jag vågar inte. Varför? Jo, för att jag har blivit behandlad som smuts.
 
Nu när jag har blivit äldre och mognare behandlar de mig inte som det längre. Var det för att jag var "för liten"? För liten att förstå? Jag kan fortfarande inte försvara mig. Jag har inget mod kvar känns det som. Jag känner mig feg och svag. För feg för att säga emot, och för svag för att slå emot. Ska det vara såhär? Jag är aldrig den tjejen som bråkar eller är stökig i skolan. Jag är lugn, gör skolarbetet och lyssnar på läraren. Jag sköter mig och behandlar alla som man ska göra. Jag har aldrig fått skäll för någonting i skolan. Jag sköter skolarbetet. Jag vill ha en framtid och få det jobbet jag vill ha. Jag vill ta skepparexamen och flytta till Stockholm. Det är bestämt. Skeppare ska jag bli. 
 
Jag vill bara visa er hur det kan bli av mobbning. Alla är lika mycket värda. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0